Motocykly

Příliš pomalá jízda jako jeden z mnoha přešlapů motorkářů

Motorkářská sezona se pomalu, ale jistě blíží ke svému konci, což znamená, že je čas ohlédnout se za letním obdobím. Stejně jako vloni, i letos jsme se bohužel dočkali celé spousty dopravních nehod, do kterých se přimíchali právě motorkáři. Na vině byla většinou absence motorkářského vybavení, kam spadají chrániče i rukavice na motorku a samozřejmě vhodné oblečení, ale také začátečnické chyby. Jaké nejčastěji?

Nevhodné brzdění

Stejně jako řidiči osobních automobilů, i majitelé motorek se dopouští řady začátečnických chyb, při kterých může dojít k těm nejčernějším scénářům. Jednou z nich je i špatné brzdění, což může mít za následek smyk a následný pád.

K prudkému zabrzdění většinou dochází v okamžiku, kdy se neočekává možné nebezpečí. Řidiči však musí být vždycky na pozoru nezávisle na tom, co je za den nebo jaká je zrovna hodina. A to platí i v případě motorkářů.

Jízda u krajnice

Jaká část vozovky je vůbec nejrizikovější? Ne, opravdu to není středová čára, ale právě krajnice, u které se držíme většinou v případě, kdy nás někdo předjíždí. Jízda u krajnice je riziková jak pro ty, jež řídí osobní automobil, tak pro majitele motorek. Přirozený instinkt sice říká, že se má člověk držet více vpravo, ale kamínky nebo poryvy větru mohou stát za realizací některého z černých scénářů.

Jezdec na motorce si musí uvědomit, že i když je jeho stroj sebevíc těžký, neznamená to, že není náchylný zejména vůči zmiňovanému větru. Naopak, riziko zde je a nemalé.

Nulová kontrola stroje

K mnoha dopravním nehodám rok co rok dochází z jednoho prostého důvodu, a sice proto, že kontrola motorky je naprosto na bodě mrazu. Před jízdou je nutné zkontrolovat pneumatiky a jednou za čas platí, že motorku musíte umístit do servisu, kde se na ni podívá zkušený technik.